مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت;پیشینه ومبانی نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت;مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت;مبانی نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت;پیشینه نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت; پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت;فرهنگ ایثار و شهادت

پیشینه ومبانی نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت را دانلود انتخاب میکنید ممنونیم دانلود مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت در دسته بندی فایل های علوم انسانی قرار داشته و شامل مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت;پیشینه ومبانی نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت;مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت;مبانی نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت;پیشینه نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت; پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت;فرهنگ ایثار و شهادت می باشد. مشخصات کلی مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت :

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

دانلود مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل546 کیلو بایت
تعداد صفحات57
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پیشینه ومبانی نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

در تلاش براى مفهوم شناسی ایثار و شهادت، عنایت به دو بعد این مفاهیم قابل توجه است :

ایثار و شهادت به عنوان دستاورد : وقتى از ایثار و شهادت به عنوان دستاورد یاد مى شود، آنچه حاصل مى شود و عینیت مى یابد، مورد نظر قرار مى گیرد. وجه دستاوردى، به یك پدیده مشخص ارجاع مى دهد. در ایثار، عملى را شامل مى شود كه ظهور یافته است و كسى از آن بهره مند شده است.

ایثار و شهادت به عنوان فرآیند : وقتى از ایثار و شهادت به عنوان فرایند یاد مى شود، فعالیتى مورد نظر است كه در زمان جریان دارد و با اعمال در ارتباط است. مفهوم ایثار و شهادت به عنوان فرآیند را مى توان این چنین تعریف كرد: فرآیند آگاهانه اهداى دارایى ارزشمند خویش به دیگرى بدون توقع دستاورد مقابل. ایثارگرى و شهادت طلبى براى نشان دادن این بعد مناسب تر است. وجه فرآیندی، جوشان و پویاست و دستاوردهایى را با خود به همراه دارد.

نسبت ایثار و شهادت، نسبتى طولى است. ایثار از حیث موضوعى داراى انواعى و از حیث مراتب داراى سطوحى است. ایثار داراى موارد متنوع است؛ اما شهادت از یگانگى برخوردار است. شهادت، مرتبه عالى ایثار است. با این نوع نگاه به نسبت ایثار و شهادت، مى توان گفت كه در بطن واژه ایثار، بیشتر مفهوم فرایندى و در بطن واژه شهادت، بیشتر مفهوم دستاوردى دیده مى شود.

وقتى كه از ایثار سخن به میان مى آید، مى توان بر اساس دو جنبه آن، یعنى «مخاطب» و «سطح» به تشریح دقیق تر موضوع اقدام كرد. ایثار حكایت از عملى دارد كه در ارتباط با مخاطبى ظهور مى یابد. این مخاطب از حیث فاصله واقعى و ذهنى مى تواند نزدیك یا دور باشد. منظور از مخاطب نزدیك، مخاطب واقعى و عینى است. ایثار براى اشخاصى از خانواده، در این گروه قرار مى گیرد. منظور از مخاطب دور، مخاطبى است كه انتزاعى است. ایثار براى خداوند از این نوع است.

ایثار از حیث سطح نیز داراى مراتبى است. در بالاترین سطح ایثار، شهادت قرار مى گیرد كه با اهداى هستى معنى مى یابد. مفهوم شهادت داراى بار ارزشى ویژه ای است که با خود، یگانه بودن، قداست و رشد را نشان می دهد و از چنان ارزش والایی برخوردار است که بر هر عملی نتوان آن را اطلاق کرد. این سطح عالى در بردارنده سطوح دیگر نیز است. سطوح دیگر ایثار شامل دو جنبه مادی و معنوی است (موسی پور، 1391).

2-2. فرهنگ ایثار و شهادت در پرتو قرآن

آیات فراوانی از قرآن كریم به ایثار و شهادت اختصاص دارد که در این قسمت به برخی از آن ها اشاره می شود :

1. «وَ لا تَحسَبَّنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» (آل عمران: 169)

گمان نكنید کسانی كه در راه خدا كشته شده اند مرده اند، بلكه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

2. «وَ لا تَقُولُوا لِمَن یُقتَلُ فی سَبیلِ اللّهِ أَمواتٌ بَل اَحیاءٌ وَلكِن لا تَشعُرُون» (بقره: 154)

به كسانی كه در راه خدا كشته می شوند، مرده نگویید، بلكه آنان زنده اند، ولی شما درك نمی كنید.

3. «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ فَلَن یُضِلَّ اَعمالَهُم سَیَهدیهِم وَ یُصلِحُ بالَهُم وَ یُدخِلُهُمُ الجَنَّه عَرَّفَها لَهم» (محمد : 6 ـ 4)

و آنان که در راه خدا کشته شدند، هرگز اعمالشان را ضایع نمی گرداند، آنها را هدایت کرده و امورشان را اصلاح می فرماید و در بهشتی که قبلاً به آنان شناسانده، وارد خواهد کرد.

4. «وَ مَن یُقاتِل فی سَبیلِ اللهِ فَیُقتَل اَو یَغلِب فَسوفَ نُؤتیهِ اَجرًا عظیماً» (نساء :74)

و هرکس در جهاد در راه خدا کشته شود و یا فاتح گردد پاداش بزرگی به او اعطا خواهیم کرد.

5. «اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ فَیَقتُلُونَ وَ یُقْتَلُون» (توبه: 111)

خداوند خریدار اموال و جان های كسانی است كه در راه خدا می جنگند، می كشند و كشته می شوند و پاداش بهشت از خداوند می گیرند.

6. «وَ یُؤثِرُونَ عَلی اَنفُسِهِم وَ لَوكانَ بِهِم خَصاصَهٌ» (حشر: 9)

و هرچند در خودشان احتیاجی مبرم باشد، آنها را بر خودشان مقدم می دارند.

7. «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسكیناً وَ یَتیماً وَ اَسیراً، اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ اللّه لا نُریدُ مِنکُم جَزاءً وَ لا شُکُوراً» (انسان: 9 ـ 8)

غذای خویش را با آن كه آن را دوست دارند، به مسكین و یتیم و اسیر می خورانند، می گویند ما برای رضای خدا به شما طعام می دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی خواهیم.

8 . «فَاُولئِکَ مَعَ الَّذینَ اَنعَمَ اللهُ عَلَیهِم مِنَ النَّبینَ وَالصِّدِّیقینَ وَالشُّهداء وَالصّالِحین» (نساء :69)

آنان با کسانی هستند که خدا بر آنان عنایت کرده است از پیامبران و صدیقین و شهدا و نیکوکاران.

9. «لَن تَنالُوا البِرَّ حَتّی تُنفِقُوا مِمّا تُحِبُّون» (آل عمران: 92)

هرگز به نیکوکاری نخواهید رسید، مگر از آنچه دوست دارید انفاق کنید.

10. «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبدیلاً» (احزاب: 23)

در میان مؤمنان کسانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بسته اند، صادقانه ایستادند. بعضی پیمان خود را به آخر بردند و به شهادت رسیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییری در عهد و پیمان خود ندارند.

11. «لا یَستَوِی القاعِدُونَ مِنَ المُؤمِنینَ غَیرُ اُلِی الضَّرَرَ وَ المُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللّهِ بِاَموالِهِم وَ اَنفُسِهِم فَضَّلَ اللّهُ المُجاهِدینَ بِاَموالِهِم وَ اَنفُسِهِم عَلَی القاعِدینَ دَرَجَهً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الحُسنی وَ فَضَّلَ اللّهُ المُجاهِدینَ عَلَی القاعِدینَ اَجراً عَظیماً» (نساء: 95)

مؤمنان خانه نشین که زیان دیده نیستند با آن مجاهدانی که با مال و جان خود در راه خدا جهاد می کنند، یکسان نمی باشند. خداوند کسانی را که با مال و جان خود جهاد می کنند، به درجه ای بر خانه نشینان مزیت بخشیده و همه را خدا وعده نیکو داده، ولی مجاهدان را بر خانه نشینان به پاداشی بزرگ، برتری بخشیده است.

12. «وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَشرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالعِبَادِ» (بقره : 207)

و از میان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‏فروشد و خدا نسبت به این بندگان مهربان است.

13. «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَكُمْ» (نساء : 71)

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، در برابر دشمن آماده باشید (اسلحه خود را برگیرید).

14. «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ» (انفال: 65)

اى پیامبر، مؤمنان را به جهاد برانگیز.

15. «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِیلَ لَكُمُ انفِرُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ اِثّاقَلْتُمْ إِلَى الأَرضِ أَرَضِیتُم بِالحَیاةِ الدُّنیَا مِنَ الآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الحَیَاةِ الدُّنیَا فِی الآخِرَةِ إِلاّ قَلِیلٌ» (توبه: 38)

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید شما را چه شده است كه چون به شما گفته مى‏شود در راه خدا بسیج ‏شوید، كندى به خرج مى‏دهید. آیا به جاى آخرت به زندگى دنیا دل خوش كرده ‏اید، متاع زندگى دنیا در برابر آخرت جز اندكى نیست.

16. «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنَا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنِینَ» (عنکبوت: 69)

و كسانى كه در راه ما جهاد می کنند، به یقین راه ‏هاى خود را بر آنان مى‏نماییم و در حقیقت ‏خدا با نیكوكاران است.

17. «فَلا تُطِعِ الكَافِرِینَ وَ جَاهِدهُم بِهِ جِهَاداً كَبِیرًا» (فرقان: 52)

پس از كافران اطاعت مكن و با آنان به جهادى بزرگ بپرداز.

18. «وَ لَنَبلُوَنَّكُم حَتَّى نَعلَمَ المُجَاهِدِینَ مِنكُم وَالصَّابِرِینَ» (محمد: 31)

و البته شما را مى‏آزماییم تا مجاهدان و شكیبایان شما را باز شناسانیم.

19. «الَّذِینَ آمَنُوا وَ هَاجَرُوا وَ جَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَموَالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الفَائِزُونَ» (توبه: 20)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

از اینکه مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت را انتخاب و دانلود کردید سپاسگذاریم  هدف ما رضایت شما کاربر محترم با تهیه فایل هایی با بهترین کیفیت میباشد. در صورتی که مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت فایل مورد نظر شما نبود از فایل های زیر که مشابه جستجوی شما بودند نیز میتوانید استفاده کنید. فایل های زیر نیز در دسته بندی علوم انسانی سایت قرار دارد که مشابه ” مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت  “همچنین میتوانید از باکس جستجوی سایت برای پیدا کردن فایل مورد نظر خود بهره ببرید

منبع اصلی این فایل سایت فروشگاه ساز رایگان فایل می باشد.

http://lono.sellu.ir/files/product-images/nopic.jpg

شما هم اگر هرگونه فایل با کیفیت به درد بخور اعم از پاورپوینت مقاله نمونه سوال خلاصه کتاب و تحقیق دارید و میتوانید در سایت همکار در فروش سیدا  که یک فروشگاه ساز فایل رایگان می باشد عضو شوید و پس از ساخت فروشگاه اینترنتی خود از فروش فایل های خود کسب درآمد داشته باشید

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت 

دانلود رایگان مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

فایل باکیفیت مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

خرید اینترنتی مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

فایل قابل ویرایش مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت با فرمت ورد

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

حتما خرید مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت شما را به رضایت خاطر و رفع نیازتون خواهد رساند برخلاف سایر سایت ها ما 24  ساعته با شماره تماس و آی دی تلگرامی که در بالا گذاشتیم در خدمتتان هستیم

همچنین توضیحات مختصری هم در مورد ” مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت ” در زیر آورده شده است

دانلود مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت , مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت;پیشینه ومبانی نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت;مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت;مبانی نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت;پیشینه نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت; پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت;فرهنگ ایثار و شهادت

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *