مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی;مبانی نظری و پیشینه تحقیق ;یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی را دانلود انتخاب میکنید ممنونیم دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی در دسته بندی فایل های روانشناسی و علوم تربیتی قرار داشته و شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی;مبانی نظری و پیشینه تحقیق ;یادگیری خود تنظیمی می باشد. مشخصات کلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی :

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
حجم فایل69 کیلو بایت
تعداد صفحات57
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

در 57صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یادگیری خود تنظیمی

به اعتقاد روان شناسان هر رفتاری که از ما سر می زند، معلول یادگیری است. بدین معنی که یک رشته از یادگیری های ساده تر موجب یادگیری های پیچیده تر می شوند. به علاوه چون محیط زندگی افراد آدمی همواره در معرض تغییر است، انسان برای غلبه بر این دگرگونی ها ناچار از یادگیری است
(مختاری، 1389).

یادگیری، یک فرایند است. در هر فرایند، عوامل و متغیرهایی در حال تعامل‌اند. بر خلاف گذشته که تصور می‌شد توانایی یادگیری هر فرد، تابعی از میزان هوش و استعدادهای اوست، در چند سال اخیر این نظریه در میان روان‌شناسان قوت گرفته است که با وجود نقش تعیین‌کننده عواملِ ذاتی هوش و استعداد در یادگیری، عوامل غیرذاتی نیز در این رابطه، مهم قلمداد می‌شوند. یکی از این موارد «راهبردهای یادگیری» است که روان‌شناسی تربیتی در کشف این راهبردها، در چند سال اخیر، پیشرفت زیادی داشته است. یادگیری برای انسان و سایر موجودات زنده، اهمیت بنیادینی دارد. در عمل، تمام فعالیت‌های روزانه ما (صحبت کردن، فهمیدن، خواندن، ارتباط اجتماعی و…) وابسته به دریافت و ذخیره اطلاعات از محیط پیرامون ما می‌باشد. حافظه و یادگیری، ما را قادر می‌سازد تا مهارت‌های تازه آموخته و رفتارهای تازه در خود ایجادکنیم. بدون یادگیری احتمالاً هیچ‌گونه حیات انسانی وجود نمی‌داشت ( مفاخری و معتمدی، 1390 ).

در دهه های اخیر نقش و اهمیت راهبردهای خود تنظیمی در یادگیری به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است. رویکرد خود تنظیمی فرایند پیچیده ای است که تغییراتی را در مهارت ها، خود نظم دهی، دانش راهبردی، توانایی ها و انگیزش یادگیرندگان ایجاد می کند (گراهام[1] و هریس[2]، 2005). بیش از دو دهه است که نقش الگوی خود تنظیمی به عنوان یک رویکرد آموزشی برای تحول راهبردهای تحصیلی و خود نظم دهی در بین دانش آموزان ثابت شده است (علی بخشی، آقا یوسفی، زارع، بهزادی پور، 1390).

خودتنظیمی در یادگیری از مقوله هایی است که به نقش فرد در فرایند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال 1967 توسط بندورا[3] مطرح شد. زیمرمن (1986)، نیز به عنوان یکی از نظریه پردازان تئوری شناختی – اجتماعی، راهبردهای یادگیری خود تنظیمی را نوعی یادگیری تعریف کرده است که در آن دانش آموزان به جای آنکه برای کسب مهارت و دانش، بر معلمان و والدین یا دیگر عوامل اموزشی تکیه کنند، شخصاً کوشش های خود را شروع و هدایت می کنند (مفاخری و معتمدی،1390). به عبارت دیگر یادگیری خود تنظیمی به مشاركت فعال یادگیرنده از نظر رفتاری، انگیزشی، شناختی و فراشناختی در فرایند یادگیری برای بیشتر كردن یادگیری اطلاق می شود (سبحانی نژاد و عابدی، 1385).

مفهوم یادگیری خود نظم یافته از نظریه اجتماعی – شناختی بندورا (2006)، نشئت گرفته است که در آن فرض می گردد بین فرایندهای شخصی، محیطی و رفتاری علیت متقابل برقرار است. میزان استفاده فراگیران از راهبردهای خود تنظیمی یادگیری نه تنها به دانش آنان درباره این راهبردها بستگی دارد، بلکه به فرایندهای تصمیم گیری فراشناختی و پیامدهای یادگیری در محیط آموزشی نیز مرتبط است. در مجموع، مفهوم یادگیری خود نظم یافته، به کاربرد خودتنظیمی در مسائل یادگیری، به ویژه آن گونه از یادگیری اطلاق می شود که در بافت کلاس و محیط آموزشی به وقوع می پیوندد ( سیف، 1390).


[1]- Graham

[2]- Harris

[3]- Bandura

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

از اینکه مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی را انتخاب و دانلود کردید سپاسگذاریم  هدف ما رضایت شما کاربر محترم با تهیه فایل هایی با بهترین کیفیت میباشد. در صورتی که مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی فایل مورد نظر شما نبود از فایل های زیر که مشابه جستجوی شما بودند نیز میتوانید استفاده کنید. فایل های زیر نیز در دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی سایت قرار دارد که مشابه ” مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی  “همچنین میتوانید از باکس جستجوی سایت برای پیدا کردن فایل مورد نظر خود بهره ببرید

منبع اصلی این فایل سایت فروشگاه ساز رایگان فایل می باشد.

http://lono.sellu.ir/files/product-images/2016-9-27-20-15-16-446.jpg

شما هم اگر هرگونه فایل با کیفیت به درد بخور اعم از پاورپوینت مقاله نمونه سوال خلاصه کتاب و تحقیق دارید و میتوانید در سایت همکار در فروش سیدا  که یک فروشگاه ساز فایل رایگان می باشد عضو شوید و پس از ساخت فروشگاه اینترنتی خود از فروش فایل های خود کسب درآمد داشته باشید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی 

دانلود رایگان مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

فایل باکیفیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

خرید اینترنتی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

فایل قابل ویرایش مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی با فرمت ورد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

حتما خرید مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی شما را به رضایت خاطر و رفع نیازتون خواهد رساند برخلاف سایر سایت ها ما 24  ساعته با شماره تماس و آی دی تلگرامی که در بالا گذاشتیم در خدمتتان هستیم

همچنین توضیحات مختصری هم در مورد ” مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی ” در زیر آورده شده است

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی , مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی;مبانی نظری و پیشینه تحقیق ;یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *