نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی;پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی;مبانی نظری مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی;نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد ;مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد  مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی را دانلود انتخاب میکنید ممنونیم دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی در دسته بندی فایل های علوم انسانی قرار داشته و شامل نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی;پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی;مبانی نظری مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی;نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد ;مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی می باشد. مشخصات کلی نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی :

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد  مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل43 کیلو بایت
تعداد صفحات28
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

چارچوب نظری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک

نظریه ی اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک بر این مبنا است که دانش آموزان توانایی علمی خود را با توانایی های علمی هم کلاسی های خود مقایسه کرده و از این مقایسه ی اجتماعی به عنوان پایه ای برای شکل دهی خود پنداره ی تحصیلی خود استفاده می کنند( لودکا، 2005).

مارش )1984( مدل نظری از اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ارئه داد که در خود پنداره ی تحصیلی در موقعیت های آموزشی متفاوت قابل کار برد بود. فرض کنید که سه دانش­آموز (X، Yو Z) در توانایی علمی نسبت به کل جمعیت دانش­آموزان در همه مدارس متفاوت اند: X (کمی کمتراز توانایی متوسط)، Y (توانایی متوسط) و Z (کمی بالاتر از توانایی متوسط).

اگر چه دانش آموز Y توانایی علمی متوسطی نسبت به جمعیت کل دانش آموزان دارد، اگر Y در مدرسه ای با توانایی بالا شرکت کند (به عنوان مثال، یک مدرسه که در آن توانایی بالاتر از متوسط تمام مدارس است)، Y توانایی علمی را خواهد داشت که از سطح توانایی دانش آموزان در مدرسه کمتر است. پیش بینی شده است که Y خود پنداره ی تحصیلی کمتر از حد متوسط خواهد داشت. با این حال، اگر Y در مدرسه ای با میانگین توانایی کم حضور یابد بنابراین Y بالاتر از سطح توانایی متوسط در این مدرسه قرار خواهد داشت و خود پنداره ی تحصیلی بالاتری خواهد یافت.

چار چوب نظری تئوری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک این است که خود پنداره ی از خویشتن نمی­تواند در صورتی که نقش فریم مرجع نادیده گرفته شود کاملا درک گردد. ویژگی های هدف و ستاوردهای مشابه می تواند بسته به فریم مرجع و یا استاندارد مقایسه که افراد با استفاده از آن ها خود را ارزیابی می کنند به خود پنداره های نامتجانس منجر شود، و این خود پنداره پیامدهای مهمی در انتخاب های آینده، عملکرد و رفتارها دارد(مارش، (2008.

بنابراین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک زمانی رخ می دهد که دانش آموزانی با توانایی تحصیلی یکسان در زمان مقایسه خود با دانش آموزان تواناتر دچار خود پنداره تحصیلی پایین تری می شوند و در زمان مقایسة خود با دانش آموزانی با توانایی کمتر خود پنداره تحصیلی در آنان افزایش می یابد. بنابراین، خود پنداره تحصیلی نه تنها به دستاوردهای علمی یک دانش آموز بستگی دارد، بلکه به دستاوردهای افراد دیگری که در آن کلاس و یا مدرسه حضور دارند نیز وابسته است. براساس این مدل، مفهوم خود پنداره تحصیلی به طور مثبت با دستاوردهای فردی (دانش­آموزان قوی تر خود پنداره تحصیلی بالاتری دارند) همبستگی دارد، اما به طور منفی با میانگین موفقیت در مدرسه یا کلاس دارای همبستگی است (همان دانش­آموزان در یک مدرسه که در آن توانایی به طور متوسط بالاتر است خود پنداره تحصیلی کمتری دارد و بر عکس).مطابق با پیش بینی های نظری و تاکید رو به رشد بر چند بعدی بودن مفهوم خود پنداره تحصیلی، اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک در بخش های تحصیلی مفهوم خود پنداره تحصیلی بسیار مهم است(لودکا، 2005).

بنابراین این فرضیه عنوان می­کند که در مفهوم خود پنداره تحصیلی بهتر است یک ماهی بزرگ در یک برکه کوچک (دانش آموزی با استعداد در گروه مرجع متوسط) بود تا یک ماهی کوچک در یک برکة بزرگ (دانشجوی با استعداد در گروه مرجع با استعداد). دانش آموزانی که باور دارند نسبت به هم سالان خود قابل تر هستند احساس مثبتی در مورد خود داشته و در مقایسه با کسانی که معتقدند که صلاحیت کمتری نسبت به همسالان خود دارند کمتر مورد تهدید خود پنداره ی تحصیلی پایین قرار دارند(زدنر و اسکلر، 1998 ).

پس به طور معمول اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک در دو سطح ارزیابی و مشاهده شده است:

(الف) در سطح فردی با مشاهده یک رابطه مثبت بین موفقیت فردی و خود پنداره تحصیلی رخ داده است.

(ب) با مشاهدة یک رابطه منفی بین سطح میانگین موفقیت گروه مرجع (به عنوان مثال، کلاس و یا مدرسه) و خود پنداره تحصیلی فردی رخ داده است.

هم چنین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک زمانی مشاهده شده است که گروه های جدیدی ازدانش آموزان شکل می گیرد و گروه های اجتماعی و چار چوب مرجع برای دانش آموزان تغییر می یابد. یک مورد در زمانی است که گروه های جدید از توانایی های هم گون (به عنوان مثال کلاس ویژه ای برای دانشجویان با استعداد که قبلا در کلاس های معمولی تحصیل می­کرده اند) تشکیل شده است. در این مورد، دانش­آموزان با استعداد که قبلا در کلاس های معمولی بوده اند، بخشی از یک گروه مرجع خواهند شد که در آن ممکن است دستاوردهای معمولی از خود بروز دهند. با این حال، همچنین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ممکن است در گروه های یادگیری پایدار نیز مشاهده شود که در آن سطح توانایی گروه مرجع با شتاب بیشتری نسبت به سطح توانایی های فردی دانش­آموزی خاص افزایش می یابد(پرکل،زدنر و اسکلر، 2008).

تاثیر همسانی و تضاد

همان طور که قبلا در مطالعات اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک آمد، دستاوردهای زیاد مدرسه منجر به کاهش خود پنداره تحصیلی می شود(مارش،2008).

با این حال به رغم تاثیر به ظاهر منفی قرار گرفتن در یک محیط علمی سطح بالا، خود پنداره ممکن است از طریق عضویت در گروهی که توسط یک فرد به طور مثبت ارزیابی شده افزایش یابد. دانش آموزان مفهوم خود پنداره مثبت را از طریق دستاوردهای خوب یا کیفیت بالای اعضای گروه به دست می آورند. در واقع این امر می تواند در دانش آموزان در کلاس های علمی برجسته به دلیل انتخاب شدن در یک برنامه آموزشی بسیار عالی باعث بهبود خود پنداره شود در پی فرایند همسانی، (به عنوان مثال، اگر من به اندازه کافی خوب هستم که برای شرکت در این برنامه معتبر با همه این دانش آموزان بسیار باهوش انتخاب شده ام، پس من نیز باید بسیار باهوش باشم). این تاثیر فرایند همسانی باید از تاثیر منفی تجربه شده توسط دانش آموزان در کلاس های علمی منتخب که در آن مبنای فرد مقایسه ی خود با دیگران است جلوگیری کند. بنابراین، فرایند تضاد (منفی)، (به عنوان مثال، بسیاری از دانش آموزان بهتر از من وجود دارند، بنابراین من نمی باید به خوبی که فکر می کردم باشم) ممکن است با فرایند همسانی (مثبت)، (به عنوان مثال، من باهوش هستم، چون من در یک برنامه علمی منتخب هستم) رقابت کند. در اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ، فرایند تضاد زمانی اتفاق می افتد که مدرسه با سطح موفقیت بالاتر منجر به کاهش خود پنداره ی تحصیلی فردی دانش آموز شود، در حالی که همسانی زمانی اتفاق می افتد که دستاوردهای زیاد مدرسه منجر به دستاورد های علمی بالاتر و خود پنداره ی بیشتر شود(لودکا، 2005).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

از اینکه نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی را انتخاب و دانلود کردید سپاسگذاریم  هدف ما رضایت شما کاربر محترم با تهیه فایل هایی با بهترین کیفیت میباشد. در صورتی که نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی فایل مورد نظر شما نبود از فایل های زیر که مشابه جستجوی شما بودند نیز میتوانید استفاده کنید. فایل های زیر نیز در دسته بندی علوم انسانی سایت قرار دارد که مشابه ” نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی  “همچنین میتوانید از باکس جستجوی سایت برای پیدا کردن فایل مورد نظر خود بهره ببرید

منبع اصلی این فایل سایت فروشگاه ساز رایگان فایل می باشد.

http://lono.sellu.ir/files/product-images/nopic.jpg

شما هم اگر هرگونه فایل با کیفیت به درد بخور اعم از پاورپوینت مقاله نمونه سوال خلاصه کتاب و تحقیق دارید و میتوانید در سایت همکار در فروش سیدا  که یک فروشگاه ساز فایل رایگان می باشد عضو شوید و پس از ساخت فروشگاه اینترنتی خود از فروش فایل های خود کسب درآمد داشته باشید

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی 

دانلود رایگان نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

فایل باکیفیت نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

خرید اینترنتی نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

فایل قابل ویرایش نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی با فرمت ورد

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

حتما خرید نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی شما را به رضایت خاطر و رفع نیازتون خواهد رساند برخلاف سایر سایت ها ما 24  ساعته با شماره تماس و آی دی تلگرامی که در بالا گذاشتیم در خدمتتان هستیم

همچنین توضیحات مختصری هم در مورد ” نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی ” در زیر آورده شده است

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی , نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی;پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی;مبانی نظری مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی;نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد ;مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

نمونه فصل دوم پایان نامه در مورد مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *