پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم)

Published on می 2, 2024

دانلود پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم)

پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم)

دانلود  پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم)

پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم) , خرید , ارزان , ادبیات , نظری , و , پیشینه , تحقیق , مفاهیم , و , ابعاد , مدیریت , دانش , و , خلاقیت , (فصل , دوم) ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 73 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>2-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………20
2-2 پژوهش:
تاریخچه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….20
مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………21
اهداف مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………………………………………………25
تعاریف مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………………………………………………..25
انواع دانش ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..27
تفاوت بین داده، اطلاعات و دانش ……………………………………………………………………………………………………………….29
روابط میان داده، اطلاعات و دانش……………………………………………………………………………………………………………….31
تفاوت مدیریت اطلاعات با مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………………33
مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش (پروست) …………………………………………………………………………………………34
مهارت های اولیه برای استقرار مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………43
عوامل موثر بر موفقیت و شکست مدیریت دانش در سازما ن ها……………………………………………………………………..44
منافع و مزایا………………………………………………………………………………………………………………………………………………49
پیامد های عدم پیاده سازی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………50
خلاقیت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………51
تعاریف خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………………54
تفاوت خلاقیت و نوآوری …………………………………………………………………………………………………………………………….55
موانع و راهکارهای بروز خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………………….56
ویژگی های افراد خلاق ……………………………………………………………………………………………………………………………..60
آثار و نتایج خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………………………….61
رابطه بین مدیریت دانش با خلاقیت ……………………………………………………………………………………………………………..62

2-3 مروری بر مطالعات انجام یافته:
2-3-1مطالعات انجام شده در ایران……………………………………………………………………………………………………………66
2-3-2مطالعات انجام شده در جهان ………………………………………………………………………………………………………….69

2-1 مقدمه
در این فصل به بررسی چارچوب نظری پژوهش در قالب مباحثی نظیر تاریخچه مختصری از مدیریت دانش، تعاریف صاحب نظران، مدل مدیریت دانش استفاده شده در این پژوهش، نتایج وجود یا عدم وجود مدیریت دانش و خلاقیت و…. پرداخته شده است. همچنین در آخر اشاره ای به برخی از مطالعات انجام شده در داخل و خارج از کشور شده است.
2-2 پژوهش
تاریخچه
مطالعه دانش به زمان افلاطون و ارسطو باز مى گردد. با این حال توجه به مدیریت دانش در درون یک سازمان، اولین بار توسط فیلسوفى بنام میشل پولانى در سال 1965 مشاهده گردید. او دانش را به عنوان چیزى که به خودى خود داراى ارزش ذاتى است معرفى نمود(هاشمی 1389). در اواسط دهه 1980 و آشکار شدن جایگاه دانش و تاثیر آن بر قدرت رقابت در بازارهای اقتصادی اهمیت آن مضاعف شد[38]. این شاخه از مدیریت از اوایل دهه 90 بصورت یک رشته مدیریتی در استراتژی کسب و کار سازمان ها برای پاسخگویی به تغییرات محیط کسب و کاری که در آن اغلب شرکت ها جهانی شده بودند پدیدار شد. قبل از این تاریخ روش هایی مانند مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) و مهندسی مجدد فرآیندها (BPR) از روش هایی بودند که سازمان ها برای بهبود عملکرد و مدیریت بر تولیدات و فرآیندهای تولید استفاده می کردند. با توسعه سیستم های خبره و سیستم های تصمیم ساز (DSS) و توسعه فناوری اطلاعات در جهت اشتراک دانش و تجربیات، کم کم ادبیات مدیریت دانش مطرح شد(رفعتی شالدهی و همکاران 1387). در همین دوران اولین کتاب های مربوط به این حوزه منتشر شد. در آغاز دهه 1990 فعالیت گسترده شرکت های آمریکایی ، اروپایی و ژاپنی در حوزه مدیریت دانش به نحو چشمگیری افزایش یافت. ظهور وب جهانی در اواسط دهه 1990 تحرک تازه ای به حوزه مدیریت دانش بخشید . شبکه بین المللی مدیریت دانش در اروپا، مجمع مدیریت دانش ایالات متحده فعالیت های خود را در اینترنت گسترش دادند . در سال 1995 ، اتحادیه اروپا طی برنامه ای به نام اسپریت، بودجه قابل ملاحظه ای را برای اجرای طرح های مدیریت دانش اختصاص می داد. در حال حاضر مدیریت دانش برای بسیاری از کشورهای پیشرفته به عنوان نماد رقابت و عامل دستیابی به قدرت و توسعه است .
شرکت های بزرگ اروپایی از سال 2000 به بعد حدود 55 % درآمد خود را به مدیریت دانش اختصاص داده اند که حاکی از اهمیت دانش و مدیریت آن در عصر حاضر است(حسن زاده 1386).
موضوع مدیریت دانش سابقه چندانی در ایران ندارد لذا در داخل کشور تاکنون کار علمی و آکادمیک انجام نشده است(رفعتی شالدهی و همکاران 1387).
مدیریت دانش
دنیای موجود با استانداردهای متنوع خود همواره درمعرض تحولات و تغییرات غیر قابل پیش بینی است(صادقی و همکاران 1390). در اعصار قبلی، کلید اصلی تولید ثروت، مالکیت و دسترسی به سرمایه و منابع طبیعی بود؛ در حالی که امروز، کلید اصلی ثروت، به میزان دسترسی به ایجاد دانش است(عباسی 1386). امروزه دانش و اطلاعات به عامل تعیین کننده ای در موفقیت و قدرت رقابت پذیری سازمان ها تبدیل شده است(تولایی 1388).,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم)  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم) روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم)

admin
Author: admin

Posted in:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *