پیشینه تحقیق کمرویی علت وشیوع آن

Published on می 2, 2024

دانلود پیشینه تحقیق کمرویی علت وشیوع آن

پیشینه تحقیق کمرویی علت وشیوع آن

دانلود پیشینه تحقیق کمرویی علت وشیوع آن

پیشینه تحقیق کمرویی علت وشیوع آن , خرید , ارزان , مبانی , نظری , کمرویی , علت , وشیوع , آن ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 40 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br> وپیشینه تحقیق کمرویی علت وشیوع آن

فصل دوم
پیشینه مطالعاتی
کمرویی چیست؟ 8
دیدگاههای مختلف در مورد کمرویی 9
کمر و متولد شدن 10
علل کمرویی 12
شیوع کمرویی 16
ویژگیهای رفتاری افراد کمرو 19
عواقب کمرویی 20
جنبه مثبت کمرویی 23
علایم جسمانی کمرویی 25
خجالتی – اما موفق 26
خجالتی در محیط کار 29
آیا کمرویی همان درون گرایی است 30
آیا می شود یک آدم خجالتی موفق بود 31
درمان 32
شناخت خود 32
پایه ریزی عزت نفس خود 35
پانزده گام در راه مبدل شدن به فردی متکی به نفس 37
پایه ریزی اعتماد به نفس 40
رشد مهارتهای اجتماعی خود

فـصل دوم
پیشینه مطالعاتی
کمرویی چیست؟
کمرویی مقوله ای ناروشن است، هر چه نزدیکتر به آن بنگریم، تنوع بیشتری در آن مشاهده می کنیم. فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد می گوید که اولین استفاده ثبت شده از این لغت در یک شعر آتلگوماکون بوده است که حدود هزار سال بعد از میلاد مسیح سروده شده است. که در آن شعر معنی این لغت «به سهولت ترسانده شده» بوده است «کمرو بودن» نشانگر صفت فردی است که «به خاطر ترسویی» احتیاط کاری و بی اطمینانی نزدیک شدن به او مشکل است. فرد کمرو «هشیارانه از مواجهه با افراد یا چیزهایی مشخص یا انجام کاری همراه آنان بیزار است، به طور محسوسی ترسو است.» ممکن است فرد کمرو «کناره گیر یا بی اعتماد باشد» یا از خمیر مایه دیگری باشد دو شخصیتی پرش انگیز بی اعتماد و مشکوک» فرهنگ لغت و بستر کمرویی را به عنوان «ناراحت بودن در حضور دیگران» تعریف می کند. (زیکمباردو،به نقل از پارسا ،1376)
برانیه کمرویی را نوعی بیماری روانی تلقی می کند که ابتدا در ضمیر باطن ریشه می داوند و مزمن می شود و سرانجام جسم را نیز از تحرک می اندازد.(براینه به نقل از رزم آزما ،1369)

دیدگاههای مختلف در مورد کمرویی :
جمع کثیری از روانشناسان، روانپزشکان، جامعه شناسان و محققین دیگر کوشیده اند تجربه پیچیده کمرویی را معنا کنند.
محققین ویژگیهای شخصیتی معتقدند که کمرویی مانند هوش یا طول قد انسان خصوصیتی موروثی است.
رفتارگرایان بر این باورند که افراد کمرو صرفاً مهارتها اجتماعی لازم برای برقراری ارتباط اثربخش با دیگران را نیاموخته اند.
گروه روانکاوان می گوید که کمرویی یک نشانه است، یک ابراز وجود آگاهانه از تعارضات نا هشیارانه ای که در اعماق روان فرد طغیان می کنند.
جامعه شناسان و برخی روانشناسان کودک معتقدند که کمرویی را می باید از نقطه نظر برنامه ریزی اجتماعی – شرایطی از اجتماع که موجب کمرو شدن برخی افراد می گردد – درک کرد. روانشناسان اجتماعی می گوید که کمرویی بیش از هر چیز یا بر چسب متواضعانه «کمرو» آغاز می شود. «من کمرو هستم زیرا خودم را کمرو می خوانم یا افراد دیگر مرا چنین می بینند.» یقیناً این پنج دیدگاه تمام احتمالات موجود را در بر نمی گیرند مثلاً نویسنده ای فرضیه غریبی دارد و معتقد است که مردم به دلیل آنکه تمایل نامحدودی به ثروتمند بودن دارد کمرو هستند.(به نقل از زیمباردو ترجمه پارسا،1376)

کمرو متولد شدن :
تمام افرادی که به شدت کمرو هستند، از نظر خلق و خو نیز عصبی می باشند. آنان از نژادی هستند که در آن جنون، صرع، میگرن، آنژین، مالیخولیا و انجام کارهای عجیب و غریب رواج دارد. ما اغلب اوقات می توانیم در ریشه یابی آن، ردپای تاثیر مستقیم توارث را بیابیم:
هیچ واقعیتی مسلم تر از این مطلب نیست که کمرویی در خانواده ها بخش می شود.»
این دیدگاه بدبینانه که با اطمینان در نزدیکی چرخش قرن «گناه» را به گردن ژنهای والدین افراد کمرو تا چندین نسل قبل از آنان می اندازد، از جانب یک پزشک انگلیسی مطرح شده است. برگردان تازه ای از نظریه «کمرو متولد شدن» توسط ریموند کاتل روانشناس ارائه شده است. او معتقد است که شخصیت یک فرد از مجموعه ای از ویژگیهای پایه ای تشکیل شده است که با تجزیه و تحلیل ریاضی پاسخهای فرد به یک پرسشنامه می توان آنها را کشف کرد. افراد برای هر خصومتی که پرسشنامه مورد سنجش قرار می دهد، نمره ای دریافت می کنند. نمرات برای ایجاد الگوها یا «نشانگان» صفت فرد همبسته می شوند. سپس نتایج بدست آمده از والدین و کودکان مورد مقایسه قرار می گیرند تا معلوم شود که آیا این صفات موروثی بوده اند یا خیر. برای انجام این کار، کاتل خصوصیات شخصیتی را نه از طریق ملاحظه، بلکه از طریق یک آزمون «کاغذ و قلم» مشخص می کند:
آیا هنگام ورود به مکانی جدید، دریافتن دوستان جدید شدیداً کند هستید؟ بله یا خیر
آیا شما فرد سخنوری هستید که از هر فرصتی برای بیان کلامی مطالب لذت می برید؟ بله یا خیر
کسانی که به سئوال اول پاسخ «منفی» و به سئوال دوم پاسخ «مثبت» می دهند (و نسبت به موضوعات مشابه دیگر پاسخ یکسانی ارائه می کنند) به عنوان افراد دارای آنچه عامل هاش (H) خوانده می شود، در رتبه بندی بالایی قرار می گیرند.
فاکتور هاش (H) مرکب از دو ویژگی است: هاش مثبت (H+) (بی باکی) در مقابل هاش منفی (H-) (مستعد قبول تهدید). افراد گروه هاش مثبت (H+) افرادی خشن، پوست کلفت و در مقابل شواید زندگی قوی دل هستند.
در مقابل افراد دارای که H- آمادگی بالایی نسبت به پذیرش تهویه از خودش نشان می دهند..
خام تجارتی ویژگی H- کناره گیری است. ما آنرا به عنوان کمرویی می شناسیم.
تکانهای جسمانی و اجتماعی که یک فرد گروه H+ می تواند آنرا تحمل کرده و یا حتی نسبت به آن بی تفاوت باشد، دو فرد کناره گیر را به طبع فرسودگی و دست کشیدن از انجام کار تنزل می دهد.» اصلی دیکینسون و هنری کاوندیش مخترع نمونه هایی از این گونه افراد هستند که بنا بر نظریه کاتل و کارکنان نشریات، کشاورزان و کسانی که در جستجوی توان بخش شغلی هستند». نیز در کنار آنان قرار دارند.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق کمرویی علت وشیوع آن  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق کمرویی علت وشیوع آن روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پیشینه تحقیق کمرویی علت وشیوع آن

admin
Author: admin

Posted in:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *