چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)

Published on می 2, 2024

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه) چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دو

——-

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 76
حجم فایل: 0
قیمت: 64900 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 76 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)‏
‏خودتنظیمی سازه‏ ای است که در دهه‏ ی 1967 از سوی بندورا مطرح شد. یکی از مفاهیم مورد تاکید نظریه شناختی- اجتماعی. Social Cognitive
‏ بندورا، مفهوم خودسامانی یا خودنظم دهی است. منظور از خودسامانی «تولید و هدایت اندیشه‏ ها، هیجانات و رفتارها توسط خود فرد به منظور رسیدن به هدف است» (سانتروک. Santrack
‏، 2004)
‏بندورا، یادگیری خودتنظیمی را این گونه تعریف می‏ کند: «توانایی شروع کردن و دست کشیدن از فعالیت‏ های مطابق يا مقتضیات موقعیت‏ های اجتماعی، آموزشی و توانایی به تعویق انداختن کارها با هدف دلخواه» خودتنظیمی، نقطه ثقل کارکرد موثر در زمینه‏ های کنترل تکانه، مدیریت زمان و مقابله با فشار روانی است. (زیبازاده، 1386).
‏بنا بر عقیده زیمرمن(1995) یکی از مهارت‏ های خودتنظیمی مهارت مدیریت و برنامه‏ ریزی زمان است. مدیریت زمان، به معنی مديريتي است. هم چنین به معنی اختیار گرفتن زمان و کار خویش و اجازه ندادن به اینکه امور و حوادث شما را هدایت کند. (همان منبع).
‏گرین و آزودو.Green & Azevedo
‏(2007) می‏ گویند: «اگرچه بر سر تعریف نظریه خودسامانی در میان صاحب‏ نظران اختلاف وجود دارد، اما همه‏ ی آنان بر این باورند که یادگیرندگان خود سامانگر فعالند و به کمک نظارت و راهبرد، یادگیری خود را به طور موثر سامان می‏ دهند» (سیف،1388)، پینتریج (1999) یادگیری خود نظم داده شده را به عنوان راهبردهایی که دانش‏ آموزان استفاده می‏ کنند تا شناخت خود را تنظیم کند، تعریف می‏ کند. یادگیری خود نظم داده شده یک فرایند فعال و سازنده است که طی آن یادگیرنده برای خود هدف تعیین می‏ کند و با توجه به اهداف و شرایط موجود در محیط سعی در ارزیابی، تنظیم و کنترل فرایندهای شناختی، انگیزه‏ ای و رفتاری‏ اش می‏ کند.
‏یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)‏
‏خودتنظیمی سازه‏ ای است که در دهه‏ ی 1967 از سوی بندورا مطرح شد. یکی از مفاهیم مورد تاکید نظریه شناختی- اجتماعی. Social Cognitive
‏ بندورا، مفهوم خودسامانی یا خودنظم دهی است. منظور از خودسامانی «تولید و هدایت اندیشه‏ ها، هیجانات و رفتارها توسط خود فرد به منظور رسیدن به هدف است» (سانتروک. Santrack
‏، 2004)
‏بندورا، یادگیری خودتنظیمی را این گونه تعریف می‏ کند: «توانایی شروع کردن و دست کشیدن از فعالیت‏ های مطابق يا مقتضیات موقعیت‏ های اجتماعی، آموزشی و توانایی به تعویق انداختن کارها با هدف دلخواه» خودتنظیمی، نقطه ثقل کارکرد موثر در زمینه‏ های کنترل تکانه، مدیریت زمان و مقابله با فشار روانی است. (زیبازاده، 1386).
‏بنا بر عقیده زیمرمن(1995) یکی از مهارت‏ های خودتنظیمی مهارت مدیریت و برنامه‏ ریزی زمان است. مدیریت زمان، به معنی مديريتي است. هم چنین به معنی اختیار گرفتن زمان و کار خویش و اجازه ندادن به اینکه امور و حوادث شما را هدایت کند. (همان منبع).
‏گرین و آزودو.Green & Azevedo
‏(2007) می‏ گویند: «اگرچه بر سر تعریف نظریه خودسامانی در میان صاحب‏ نظران اختلاف وجود دارد، اما همه‏ ی آنان بر این باورند که یادگیرندگان خود سامانگر فعالند و به کمک نظارت و راهبرد، یادگیری خود را به طور موثر سامان می‏ دهند» (سیف،1388)، پینتریج (1999) یادگیری خود نظم داده شده را به عنوان راهبردهایی که دانش‏ آموزان استفاده می‏ کنند تا شناخت خود را تنظیم کند، تعریف می‏ کند. یادگیری خود نظم داده شده یک فرایند فعال و سازنده است که طی آن یادگیرنده برای خود هدف تعیین می‏ کند و با توجه به اهداف و شرایط موجود در محیط سعی در ارزیابی، تنظیم و کنترل فرایندهای شناختی، انگیزه‏ ای و رفتاری‏ اش می‏ کند.
‏زیمرمن (1995) یادگیری خود نظم داده شده را به عنوان نوعی از یادگیری که در آن افراد تلاشهای خود را برای فراگیری دانش بدون تکیه به معلم و دیگران شخصا شروع کرد، و جهت می‏ بخشند، توصیف می‏ کند. و در تعریف دیگری (زیمرمن، 1998) یادگیری خود تنظیم شده عبارت است از فرایندی که دانش‏ آموزان را وادار به درگیری خلاقانه در تلاش‌های فکری، رفتاری و شناختی می‏ کند تا بتوانند به اهداف مهم و باارزش آموزش تحقق بخشند. این تعریف حاکی از این است که:
‏1- اهداف، دانش‏ آموزان را در جهت سازگاری هدایت می‏ کند.
‏2- آن‏ ها، احساسات، افکار و اعمالی را در جهت رسیدن به این اهداف شکل می‏ دهند.
‏3- آن‏ ها به طور منظمی در جهت رسیدن به این اهداف تلاش می‏ کنند.
‏البته زیمرمن هر فعالیتی را که دانش‏ آموزان در جهت رسیدن به هدف انجام می‏ دهند خواه خودانگیخته باشد یا نه، به عنوان یک راهبرد خودتنظیمی می‏ شناسد (جعفری، 1388).
‏مطالعات اولیه در زمینه خودتنظیمی مبتنی بر خودتنظیمی به معنای عام کلمه بود که زمینه‏ های گوناگون فردی ‏–‏ خانوادگی و اجتماعی را مورد توجه قرار می‏ داد. ولی از دهه‏ ی 1980، این سازه در زمینه‏ ی یادگیری مطرح شد.
‏اهمیت این سازه در یادگیری، به ویژه موفقیت تحصیلی و شغلی به حدی است که مورد توجه تئوری‏ های رفتاری، شناختی و ساخت‏ گرایی به ویژه شناخت اجتماعی قرار گرفته است (صمدی، 1386).
‏پینتریج یادگیری خودتنظیمی را به عنوان فرایندی فعال و ساختارمند توصیف می‏ کند که به موجب آن یادگیرنده‏ ها اهداف خود را برای یادگیری تعیین می‏ کنند و براساس آن به بازبینی، تنظیم و کنترل شناخت، انگیزش و رفتار خویش می‏ پردازند و هم چنین برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‏ کنند (کیمبر. Kimber
‏، 2009).
‏یادگیری خودتنظیمی، ابزاری مناسب برای کسب آگاهی کامل از یک مهارت که شامل خودآگاهی، خودانگیزشی و مهارت رفتاری است و هم چنین خودتنظیمی را مجموعه‏ ای از مهارت که عبارت است از

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

 

برای مشاهده توضیحات فایل  چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه) روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)

admin
Author: admin

Posted in:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *